‘Cand iti taie ‘smecherul’ fata ma simt norocos ca nu purtam arme.’

October 8, 2007

bucuresti.jpg

Saptamana trecuta am fugit din metrou la Eroilor cu gandul sa iau de acolo un bus care sa ma duca in Romana. Era 10 fara putin. Asta-vara imi iesea figura si ajungeam mai repede decat daca faceam clasicul Unirea- Romana cu metroul, asa ca am zis sa incerc si sezonul acesta. Am ajuns in Pta Romana 50 de minute mai tarziu.

Tot saptamana trecuta am vazut la stiri cum se blocase Pta Universitatii de tot felul de masini personale, curieri, autobuze, motociclete si alte binecuvantari motorizate.

Aseara povestea o duduie blonda de la Pro TV din off, pe fundal de Snow Patrol, cum drumul catre SIAB a fost blocat. Ironic, sa te duci sa-ti iei masina si sa fii blocat in trafic cu orele. Ironic pentru mine, caci restul se enervau si respirau usurati la vederea domnisoarelor dragute si a masinutelor cu care vor avea ocazia sa ramana blocati in trafic cateva rate de acum incolo.

Nu am nimic cu soferii, nu am nimic cu masinile. Da polueaza, dar nu sunt anarhista si nici absurda. Avem nevoie de ele. Dar acum trebuie sa fiu redundanta si sa spun ca masina nu mai este my weapon of choice in Bucuresti. Mai faceam figura Eroilor- Romana cu taxiul daca eram in intarziere, insa a picat de cand am facut 30 de minute. Metrou, multumesc.

Pur si simplu nu mai vad care este rostul de a sta la semafor cu zecile de minute, de a-ti face nervi incercand sa te bagi, sa tai fata, sa scoti un timp mai bun si sa ajungi la trecerea de pietoni in acelasi timp ca fata aia cu lamaia in parbriz. Efort, nervi, injuraturi, comentarii sexiste, tigari fumate, intalniri amanate, telefoane peste telefoane si acel template default in mesaje de la Nokia “Ajung mai tarziu’. Toate aceste placeri versus 40 de minute(garantate) cu un iPod in urechi, un ziar/carte si calmul unei dimineti fara nervi.

In procesul de cautare al peace of mind-ului (inceput acum un an) deriva campania de ignorare a Bucurestiului in numele sanatatii mentale. Nu mai aud injuraturi, nu mai ma calc pe picioare cu doamne crete tunse scurt, nu mai trec pe rosu, nu mai sunt injurata, nu mai sunt fluierata pe strada, niciun muncitor nu a mai incercat sa se dea la mine, nu mai imi suna la usa gunoieri sa-mi spuna ca a murit un coleg de-al lor, zic ‘nu, multumesc’ fetelor care imi intind fluturasi, zambesc cand stau la coada la banca, nu mai ma supar cand mi se da Orbit in loc de 20 de bani, am banii schimbati pentru taxiuri cand toate buticurile sunt inchise. Ignornace is bliss, ceea ce va doresc si voua. De astazi ma mut din Bucuresti.

.

8 Responses to “‘Cand iti taie ‘smecherul’ fata ma simt norocos ca nu purtam arme.’”

  1. Diana Says:

    uhm.. felicitari daca poti sa mergi cu metroul fara stres. on my part, diminetile la metrou in inghesuiala NU sunt sportul meu preferat but the only fair choice. si seara nu-i cu nimic mai deosebita. poate circuli off peak. that might be it.

  2. Bianca Says:

    da, se prea poate, adevarul e ca rar prind aglomerat metroul. Insa si cand e aglmerat, lucru care se mai intampla la Unirea, tot este cu mult mai decent decat orice altceva ce se intampla la suprafata.

  3. vlad Says:

    unde anume sa te muti din bucuresti?🙂 am f0st vara asta ,nici nu poti dormi din cauza zgomotului..cred ca is norocos ca stau in alt oras😀.c

  4. Bianca Says:

    era o mutare metaforica, nu cred ca dupa 22 de ani de bucuresti as putea sa downshift atat de mult si sa ma mut in alt oras din tara. Mai jos(ca ritm) nu, mai sus oricand.

  5. someone Says:

    As tinde sa iti dau dreptate, daca s-ar construi parcari frumoase la metrou probabil ca mai multi l-ar folosi iar strazile ar fi mai libere , cum e vara .
    Eu personal nu as putea fara masina , acum fac si relativ putin ( max. 15 min ) pana la birou desi acesta se afla la Unirii si eu stau in Giulesti . Sunt zone ( Giulesti, Dr. Taberei , Ghencea ) foare populate din care nu poti ajunge decat cu troleul plin in 1 ora in centru..Ex. din Dr. Taberei faceam 1 ora cel putin ca nu aveam direct iar din Giulesti ca sa ajungi in centru trebuie sa iei cel putin 3 mijloace de transport.Asa cum Carrie o sfatuia pe Miranda sa faca o lista cu pro si contra : mai poti trece la pro ca iti poti fuma tigara linistita , poti asculta ce muzica vrei tu fara sa dauneze urechilor, te poti bucura de tot confortul pe care ti-l ofera o masina fie ea cat de mica, in putin timp inveti si trasee mai scurte iar traficul nu o sa ti se mai para un calvar , iti lipesti un sticker cu “eu nu blochez intersectia” si unul cu “din aceasta masina nu se arunca gunoi” si poate schimbi ceva.
    Imi pare rau ca am descoperit asa tarziu blogul tau dar sunt atat de multe🙂

  6. to ala Says:

    ia-l in gura si un pic pe la dantura….PEACE


  7. vai de voi oameni buni.ma mir cum mai puteti respira aewr in orasul ala,ca numai aer nu prea este.Eu era sa lesin in gara de nord de la poluarea aia si va mai mirati de ce dau toate bolile peste voi??hm,ma mir cum puteti trai acolo,dar vati obisnuit.asta este bine.eu prefer linistiit la munte,liniste cit cuprinde.aici daca vreau sa alerg ziua in amiaza mare gol pusca o pot face,la voi………….doar daca iti placesectia de politie sau de nebuni:)).cu respect stefan

  8. Paco Says:

    Nu cred ca stii ce inseamnasa sa fi anarhist!

    Mai folositi si voi limba romana fratilor! Engleza e fumata! Oricum se vor uita la tine strainiii si te vor considera… Nu esti deosebit daca folosesti limba engleza!


Leave a Reply

