Pietricele in pantofi

September 26, 2007

p1010365.jpg

Citeam astazi file din Dobro si spunea printre picaturi ca bucurestenii sunt nevrotici. M-am gandit la faptul ca pana si depresiile noastre trec la fel de repede ca o durere de cap, ca nu ne mai impiedicam de tot felul de lucruri marunte, chestiile alea mici care ne afecteaza tot restul vietii. Stam putin, ne poticnim cateva momente, dar trecem repede peste ele.

Am scris de jumatatea de ora care-ti ia pana sa ajungi de la remuscari inapoi la nepasare si dadeam vina pe oras. Acum mi se pare ca avem, sau hai sa nu generalizez, ca am niste trairi extrem de superficiale. Si e chestia aia ‘las’ ca trece’ care te incurajeaza sa nu stai sa te gandesti prea mult, sa nu iti aprofundezi sentimentele de vina, reprosurile, nervii, frustrarea, anxietea, frica, fobiile. Fara victimizare nu mai stiu cand am fost absolut entuziasmata sa fac ceva. Entuziasm pur, nedistilat, la 90 de grade. Am ras cu pofta, m-am bucurat, toate au trecut rapid. Iar de entuziasm nu am mai auzit nimic.

Dupa ce m-a plimbat prin oras cu 150km/h imi povestea Radu de golul din stomac cand accelereza (pe motor). Posibil acelasi golul ca si atunci cand esti entuziasmat. Ok, mi-era cam frica si cam fluturam in spatele lui, dar no gol in stomac.

Nu am fost prea coerenta. Ce incerc sa spun este ca daca ne reprimam the lowest lows ajungem sa reprimam si the highest highs. Poate nu mereu si poate nu toti, dar tendinta de a trata cu superficialitatea lui ‘trece si asta’ cand vine vorba de lucruri negative ne/ma face sa folosesc acelasi sablon si atunci cand vine vorba de the real deal, involuntar. O sa treaca si asta ca si alea rele, so why get all excited?

In fine, ganduri sinucigase. Copiii care au lame pe scaunele de WC din plastic, hai cu mine!

.

24 Responses to “Pietricele in pantofi”


  1. the way i see it, pentru entuziasm ai nevoie de un ideal (sau sa’i spunem nefericire?) fundamental(a) (ceva la care sa te raportezi prin asteptari). pe masura ce te apropii de acest ideal, restul ajungae sa te atinga tot mai vag, cel mult placut sau neplacut, dupa caz

    ps lame pe gingii.

  2. Bianca Says:

    pai si atunci cine mai are nevoie de idealuri daca atunci cand le atingi sunt cel mult ‘placute’? asta eo viziunea chiar mai sumbra decat a mea!!!🙂

  3. Diana Says:

    tot despre entuziasm scrie si Adi Ciubotaru: http://adrian.filozofie.ro/si-aceasta-imi-aduce-aminte-de-un-banc/

    maybe it’s the weather, maybe it’s the city, maybe it’s THEM PEOPLE…

  4. cubalibre Says:

    Frate, va mai plangeti mult? Bohoo, nu ma distrez destul cand ma plimb pe motor cu 150 la ora prin oras sau cand sorb Cristal cu baetii.
    Mi-am luat bicicleta si sunt foarte entuziasmat pe tema asta. Presupun ca asta ma face mai putin superficial decat tine?:D
    Either gasesti un motiv bun sau ii lasam pe cei din Myanmar sa isi planga soarta, ca la ei e ceva mai serios.

  5. Bianca Says:

    Disclaimer pt tibs: he just loves taking swings at me asa ca uneori, ca acum, risca sa fie off-topic. Dar ne iubim in felul nostru schizo.


  6. Vai d mine… Radu merge cu 150 la ora prin oras cu motorul?? Si mai imi spune mie k e vina soferilor ca au motociclistii accidente…
    (CUM, NU S-A GANDIT COPILUL DE 6 ANI SA NU DESKIDA USA D LA MASINA PT K AR PUTEA VENI UN MOTOR CU 150???? DOAMNE C COPIL PROST!)

    In alta ordine de idei, Bianca, ar trebui sa citesti Biblia (kair nu glumesc cu asta). Ai gasi acolo raspunsul.

    Nu te vor face niciodata destul de fericita lucrurile astea “lumesti”, oricat ai incerca. Oamenii sunt relativi… Se obisnuiesc repede kiar si cu cele mai tari senzatii si vor mai mult.

    Nu e vorba ca suprimi trairile negative si de-aia nu le mai simti pe alea pozitive… E doar vorba ca te obisnuiesti cu amandoua.

    Asa ca cauta fericirea in altceva. Si anunta-ma si p mine dak reusesti…

  7. prowler Says:

    nu tibi stai linistit, nu iti contesta nimeni titlul de cel mai superficial😀

    bianca te rog nu urma sfatul de deasupra mea, daca nu cumva vrei sa traiesti intr-o lume iluzorie toata viata😀

    sunt de acord cu observatiile tale, mi se pare o tendinta generala catre aplatizarea sentimentala sau cum vrei sa-i zici😛 nu ma apuc sa-ti dau sfaturi (decat sa nu citesti biblia ca altceva decat literatura😛 ), important e sa incerci tu sa faci ceva… ma rog

    si ti-a dat musi voie sa pui poza cu ea?!?😀


  8. Draga Prowler (orice ai fi). Sfatul meu e sa nu iti mai dai cu parerea fara sa stii despre ce e vorba… Nu imi place sa atac oamenii, dar tu ai inceput.

    Intr-o lume iluzorie traiesti tu, daca crezi k lucrurile de genul ala (mers cu 150 prin oras cu motorul) iti pot da satisfactii si bucurii de lunga durata.

    Nu cred k ma cunosti, asa k iti spun eu k sunt mare fan viteza si senzati tari myself, si imi cumpar tot felul de gadget-uri de care nu am defapt nevoie ca sa ma distrez…

    Dar e o greseala sa crezi ca adevarata fericire ar putea veni din kestiile astea.

    Cat despre cititul Bibliei… E adevarat ca e o carte foarte greu de inteles… Deci nu am pretentia sa o poata intelege oricine.

  9. catta Says:

    adevarata fericire consta intr-adevar in a merge cu motoru cu 150 la ora, sa urci un munte, sa iei un examen greu, sa mergi intr-o zi de la brasov la sighisoara si apoi la bucuresti, sa iti fie cald si frig si sa te ploua. toate astea adunate inseamana fericire. the thing e ca trebuie sa-ti dai seama de cat de misto sunt lucrurile astea.

    nefericira in schimb e mai simplu de descris: sa cauti adevarata fericire si sa ignori tot ce am scris eu mai sus.

    ps. biblia nu este decat instrumentul oamenilor de a manipula alti oameni. permite-mi sa ma indoiesc de valoare unei carti care imparte lumea in oameni si femei.


  10. Se pare ca nu ai inteles c am vrut sa zic…

    Nu sustin ca micile placeri ale vietii nu au farmecul lor, si bucuria lor… dar e o kestie temporara… Orice ai face… ORICE… tot te vei obisnui!

    Faci o data vaza cu motoru cu 150 prin oras, bucuresti – sighisoara, urci muntele, iei examenu greu, te bucuri de ploaie…

    Da, e super tare. Cand o faci a 2-a oara nu mai e kiar la fel. A 3-a oara e banal si de-a 4-a oara incolo te-ai plictisit.

    That’s my point! Si am testat kestii d-astea, crede-ma eu fac toate nebuniile posibile… Dar tot ajung sa ma plictisesc d ele. Asta e conditia umana.

    Cat despre Biblie (again) – eu iti permit sa crezi orice vrei despre aceasta carte, ai libertatea sa ai o parere. Nu vreau sa ma transform in predicator p aici. Poti sa crezi ce vrei despre manipulari si conspiratii… Poate sunt adevarate —- Sau poate adevarul e mult mai usor de explicat, dar mai greu de crezut – si din aceasta cauza oamenii care interpreteaza gresit chestiile astea cauta explicatii in alte locuri si ajung la niste concluzii pompoase despre manipulare in masa.

  11. catta Says:

    ok ai dreptate. dar asta e o chestie a ta personala (ca te plictisesti) si imi pare rau pentru tine. mie nu mi se intampla asta si pot sa ma bucur de fiecare data de fiecare lucru misto. si daca te plictisesti de ceva gasesti altceva de facut care sa te satisfaca si tot asa (deci nu te plictisesti in general si te plictisesti de ceva). e ok.

    mersi ca imi permiti sa am propria parere despre Biblie.🙂


  12. Papuselele mele niciodata k acum n am avut senzatia k am scris ceva mai clar si niciodata k am fost mai aiurea inteleasa. Asta e cum scriu eu la examene, citesc subiectul si cum nu stiu nimic de el trag pana incep sa vb tot despre ce am invatat eu. Eu zic de entuziasm si voi ma luati cu fericirea, btw la care stau bine. Biblia ma indoiesc sincer k o voi citi, am incercat, e greoaie si deloc entertaining k stiu cum se termina. Din pacate aceasta rubrica d comments arata ca un forum in acest moment – oameni care nu se cunosc si se cearta, sfaturi d viata, etc. Departe d intentiile mele.

  13. cubalibre Says:

    Vlad, tu te droghezi? Ca pari a fost genul ala de fost drogat, care baga din ce in ce mai mult, pana cand a avut un OD, urmat de o epifanie ce a dus la o reformare totala🙂 Nu spun ca e rau, whatever floats your boat mate, atata timp cat esti fericit si nu te mai droghezi(in cazul in care o faceai in the first place).

  14. dadatroll Says:

    Psihotici, nu nevrotici.


  15. Hahahaha.
    Se pare k mi-ai construit scenariul vietii in mintea ta.
    Si spune-mi, c mai fac? (Asa… cu talentul tau psihologic demn de invidiat…)

  16. mushi Says:

    bai…prea tare frate:))…bianca, sa mai scrii bloguri asa abstracte…e foarte entertaining:P

  17. prowler Says:

    deci bianca e clar, ti-ai pierdut entuziasmul pentru ca ai incercat sa citesti biblia😛

  18. rutza Says:

    Fa scoala de soferi, papusica. Ala da entertainment :)) You can do it, hun, you can do it! Pentru control freaks e foarte entuziasmant sa conduci. Mult mai mult decat sa stai in carca unuia kr goneste cu 150/h, intrebandu-te dak exista pers destul d competente incat sa te reasambleze in caz de Doamne fereste. Ta-t(r)ah now!

  19. Bianca Says:

    i d rather be driven si ntr un oras de nebuni, toti asi la condus mai lipsesc eu sa mi inec motorul in rond la romana!!

  20. catta Says:

    aha bianca eu am inteles ce ai zis. da nu fi asa egocentrista🙂 uneori comentariile sunt la alte comentarii nu la ceea ce ai scris tu.

  21. cubalibre Says:

    Scuze Vlad, da cam atat am putut extrapola din ce ai spus pana acum🙂

  22. Uana Says:

    Se pare ca lucrurile interesante se spun cat nu sunt eu atenta, deci simt nevoia sa ma pronunt. (regret intarzierea)

    Sunt o persoana deloc habotnica si totusi ma intriga toata discutia asta cu Biblia. Am senzatia ca lumea refuza ideea citirii ei, doar pentru ca nu e cool, nu e fancy, e “obsolete” si complet “neinteresanta”. O alta scuza pentru paranoia generala de conspiratii si masonerie. E o carte grea si, ce e drept, nu foarte glamorous..dar merita citita. Macar ca punct de vedere..

    Si un ultim paragraf.. Legat de subiectul post-ului. Fara nici un fel de intentie rea.. Pe mine inca ma fericesc lucrurile minore. Inca trec peste necazurile majore. Inca am bucurii. Chiar sunt fericita. Tendinta asta a omului modern de a se declara nefericit si neatins de bucurii este o alta chestie de trend, de cool-itate. Traiti senzatiile si nu le mai cantariti!


Leave a Reply

